Koszyk

Stylizacja brwi krok po kroku

| Autor: Magdalena Jachowicz Bednarska

Wszystko co dotyczy brwi jest na czasie. To ten fragment naszej twarzy decyduje o całościowym wizerunku. Od kilku sezonów modny jest wyrazisty, starannie wypielęgnowany i dopracowany pod względem kształtu i koloru rysunek. Jak powinien wyglądać profesjonalny zabieg stylizacji brwi? O tym opowie Wam Magdalena Jachowicz-Bednarska. 

Nie każda klientka jest zdecydowana na trwałe zmiany – część stanowczo odrzuca makijaż permanentny, a mimo to pragnie efektu utrzymującego się nieco dłużej niż makijaż. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi nam henna. Ale zanim przejdziemy do farbowania i stylizacji henną, musimy zadbać o perfekcyjny kształt- idealnie harmonizujący z rysami twarzy, podkreślający atuty urody i niwelujący jej mankamenty. Oto kilka istotnych kroków, które pozwolą nam wykonać brwi idealne:
 
1. Po pierwsze wywiad kosmetyczny. Należy ustalić, czy nie występują przeciwwskazania do wykonania zabiegu. To też czas na wykonanie testu uczuleniowego (henna).
 
2. Kolejny etap to dobranie właściwego kształtu brwi. Podczas rozmowy ważne jest, aby klientka powiedziała, jaki chciałaby mieć kształt brwi. Wystarczy, że poda nam trzy słowa określające wymarzone brwi, np. naturalne, niezbyt ciemne, jak najgrubsze lub wyraźne, mocno wymodelowane, eleganckie. Klientkom czasem łatwiej jest określić, jakich brwi nie chciałyby mieć, np. brwi „zdziwionych” lub „groźnych”. Ważne jest uważne słuchanie tych sugestii, ponieważ tylko ich zrozumienie pozwoli nam w pełni zadowolić naszą klientkę. Nie zawsze uda nam się już za pierwszym razem osiągnąć efekt docelowy, ale jest ważne, aby wyznaczyć kierunek swojej pracy i określić jej cel.
 
3. Przygotowujemy skórę do zabiegu, zmywamy makijaż. Możemy użyć płynu do demakijażu lub szamponu do brwi. Warto wykonać delikatny piling skóry łuku brwiowego, zwłaszcza jeśli klientka ma przesuszony naskórek. Unikamy pilingów mających w składzie olejki. Po wykonaniu go zmywamy skórę i ją osuszamy.
 
4. Następny etap to dobranie odpowiedniego koloru i produktu. Do barwienia włosów brwi dostępne są na rynku różne preparaty. Naturalny, delikatny efekt dają zazwyczaj henny w kremie. Jeśli klientka chce, aby skóra również została zabarwiona, warto wybrać henny proszkowe lub pudrowe. Możemy stosować henny, które miesza się z wodą utlenioną lub takie, do których dodaje się zwykłą wodę. Jeśli lubimy eksperymentować z kolorem, można wybrać zestaw farbek do brwi, w nich znajduje się najwięcej opcji kolorystycznych do wyboru.
 
5. Farbki i henny można ze sobą mieszać, np. jeśli stosujemy hennę w kremie i dodamy do niej odrobinę henny w proszku (ten sam kolor, np. brąz), to kolor będzie intensywniejszy. Jeśli do brązowej henny w kremie dodamy odrobinę grafitowej henny w kremie, to uzyskamy chłodniejszy odcień brązu. Pamiętamy, by zawsze stosować się do zaleceń i wskazówek producenta danego produktu.
 
stylizacja brwi
 
6. Wyznaczamy trzy punkty brwi: początek, punkt najwyższy i koniec. Możemy wyznaczyć te punkty, przykładając patyczek wg diagramu: początek brwi – od kącika nosa przez wewnętrzny kącik oka, punkt najwyższy – od kącika nosa przez zewnętrzną krawędź źrenicy (klientka patrzy na wprost), koniec brwi – od kącika nosa przez zewnętrzny kącik oka. Koniecznie należy wziąć pod uwagę wszelkie asymetrie twarzy, np. jeden łuk brwiowy bardziej wypukły lub uniesiony, inna głębokość oczodołów, wielkość oczu, budowa nosa itd.
 
7. Sprawdzamy, czy punkty są na tej samej wysokości i czy obie brwi są takie same – co zdarza się niezwykle rzadko. Większość ludzi ma mniejsze lub większe asymetrie w tym obszarze. Czasem z tego właśnie względu konieczna jest korekta. Zdarza się, że brwi są wyrysowane z delikatnymi różnicami, ale optycznie wyglądają tak samo.
 
8. Łączymy punkty, tworząc rysunek brwi, można użyć do tego białej, grafitowej lub brązowej kredki, lepiej sprawdzają się jasne kolory.
 
9. Przygotowany produkt do farbowania nakładamy wewnątrz wyznaczonych linii, staramy się dokładnie docisnąć produkt do skóry i przykryć wszystkie włoski grubą warstwą, tak aby żaden nie wystawał spod warstwy henny lub farbki. Ewentualne niedoskonałości można doczyścić wacikiem lub mikroszczoteczką.
 
10. Po odczekaniu odpowiedniego czasu (zgodnie z zaleceniami producenta – czas waha się od 5 do 30 minut w przypadku różnych produktów) zmywamy hennę lub farbkę i osuszamy skórę.
 
11. Następnie usuwamy zbędne włoski (te, które pozostały poza wyznaczonym kształtem). Włoski można usunąć pęsetą, nitką lub woskiem. Metodę dobieramy indywidualnie.
 
12. Zdarza się, że konieczne jest podcięcie za długich włosków lub przerzedzenie zbyt gęstych. Najlepiej zaczesać włoski na dół lub w górę (w zależności od tego, jak się układają) i podcinać tylko końcówki pod lekkim kątem.
 
13. Prezentujemy klientce efekt końcowy i omawiamy to, co udało nam się zrobić, proponując właściwą pielęgnację w domu oraz polecając odpowiednie dla niej produkty do makijażu. Dobrze jest mieć w ofercie odżywki do brwi, cienie, pomady, pudry, woski lub tusze do brwi, a także preparaty wzmacniające włoski.
 
Jeśli brwi są bardzo przerzedzone i w kiepskiej kondycji, warto polecić klientce produtk, który pomoże wypełnić lub zagęścić proponowany rysunek a także poprawić stan włosków. Pamiętaj, że klientki doceniają możliwość zakupu produktu na miejscu.
 
14. Po zaleceniach i przekazaniu produktów do pielęgnacji i stylizacji domowej, umawiamy klientkę na kolejną wizytę. Efekt powinien utrzymać się około 3 tygodni, aczkolwiek jest to kwestia indywidualna.
 

Liczy się profesjonalizm

Fachowe podejście i wykonanie obowiązuje nas na każdym etapie zabiegu.  Jednak warto pamiętać, że już na wstepie musimy wykazać się profesjonalizmem, empatią i… umiejętnością negocjacji. Czasem wyobrażenia klientki są nierealistyczne lub „wymarzone” brwi zupełnie nie współgrają  z jej typem urody lub kształtem naturalnego łuku. Bywa też, że spełnienie życzenia klientki oznaczałoby wręcz groteskowy efekt końcowy. Profesjonalizm polega m.in. na tym, aby umieć odmówić lub znaleźć i wskazać klientce drogę kompromisu. Wyjaśnienie, iż zbyt duże odejście od naturalnego wizerunku nie będzie korzystne dla jej urody wymaga taktu, wyrozumiałości, ale też stanowczości i wiedzy, którą musimy umiejętnie przekazać.

Magdalena Jachowicz Bednarska

Prezes Zarządu Spółki Lycon Polska, Coach, Praktyk i szkoleniowiec. Autorka artykułów i materiałów edukacyjnych z zakresu technik zabiegowych oraz rozwoju biznesu. Współtwórca programu rozwojowego Sukces w branży beauty.