Wiek buntowników

Z tego artykułu dowiesz się:

•  Jak zmieniło się postrzeganie kosmetyków w czasach rewolucji obyczajowej lat 60. i 70.?

•  Czym Mary Quant podbiła serca młodych wielbicielek makijażu?

•  Dlaczego marka Biba zasługuje na miano kultowej i kim była jej twórczyni?

 

 

 

 

 

Historia makijażu (cz. 7) | Do lat 60. ubiegłego wieku branża kosmetyczna kierowała swoje produkty do wybranej grupy klientek. Kosmetyk miał być czymś luksusowym, a tym samym drogim i nieosiągalnym dla każdego. Nadeszła jednak nowa era, a rynek produktów do makijażu zaczął się zmieniać pod wpływem młodych użytkowniczek. O nie tak odległej historii makijażu i jaki ma ona wpływ na nasze dzisiejsze podejście do kosmetyków kolorowych pisze Sylwia Drzymała.

 

Rewolucja w postrzeganiu produktów kosmetycznych jako towaru luksusowego, który jest dostępny dla ograniczonej grupy majętnych klientek nastąpiła, kiedy po kosmetyki zaczęły sięgać młode dziewczyny. Nie potrzebowały one luksusowych opakowań, zależało im przede wszystkim na produktach dostępnych na każdą kieszeń, o szerokiej gamie kolorystycznej. Potrzebny więc był powiew świeżości.

  Aby uzyskać dostęp do pełnego materiału należy się zalogować/zarejestrować.

BEAUTY FORUM W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do Państwa indywidualnych potrzeb i preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie.. Więcej informacji Zamknij