Zaawansowane techniki mikropigmentacji

Efekt końcowy mikropigmentacji skóry zależy od wielu czynników, ale najważniejsze są wysokie kwalifikacje i umiejętności osoby wykonującej zabieg. Zdarza się, że osoby początkujące podchodzą do tej usługi niczym do klasycznego makijażu. Choć znajomość zasad wizażu jest dużym atutem, należy pamiętać, iż w makijażu permanentnym reguł jest znacznie więcej. Dlatego też im większa jest wiedza i świadomość specjalisty, tym większa szansa na sukces w tej stale rozwijającej się dziedzinie. 

Kształt, skóra, technika, bezpieczeństwo to cztery słowa klucze – klucze do sukcesu, czyli profesjonalnego podejścia do mikropigmentacji.

Szczegółowe poznanie oczekiwań klienta oraz jego wyobrażenia o naszej pracy uzyskujemy podczas przeprowadzonego przed pigmentacją wywiadu. 

Kształt

Mając świadomość, że łatwiej jest zmienić kolor lub niewłaściwą technikę wykonania, a najtrudniej źle nadany lub niezgodny z oczekiwaniami klienta kształt – nawet ponad połowę czasu pierwszego zabiegu warto przeznaczyć na właściwe zaplanowanie. Idealny kształt to taki, który spełnia ważne zadanie korekcyjne, wyrównujące asymetrię i podkreślające urodę przy jednoczesnej aprobacie klientki. 

   

    

Skóra

Skóra ma swoją budowę, grubość, strukturę, fakturę, koloryt – odmienną u każdej osoby. Dodatkowo poszczególne partie ciała i twarzy inaczej reagują na ból, inaczej wchłaniają pigment. Dzięki naszej wiedzy i wnikliwej obserwacji skóry w trakcie zabiegu możemy przewidzieć, jaki będzie efekt po procesie regeneracji, ale to wymaga przygotowania teoretycznego, doświadczenia i praktyki.

Technika

Dobór odpowiedniej techniki zależy przede wszystkim ważna od „podłoża”, na którym przeprowadzany jest zabieg. Inaczej będziemy pigmentować łuk brwi czy skórę powiek, a jeszcze inaczej bliznę. Biorąc pod uwagę charakterystykę i właściwości danej partii skóry, wybieramy odpowiedni kąt ustawienia i ruch linera, stopień intensywności (a raczej delikatności) pracy, długość igły, ilość pigmentu oraz częstotliwość uderzeń na sekundę. 

W uproszczeniu: naszą pracę uzależniamy od punktu wyjścia i efektu, jaki pragniemy uzyskać. Czy jest to kontur, włos brwi, kreska na powiece, wycieniowanie, wypełnienie ust, pigmentacja brwi metodą cieniowania, mikropigmentacja blizny, kamuflaż bielactwa, rekonstrukcja aureoli i sutka – w każdym przypadku powinniśmy mieć zaplanowany przebieg pracy od początku do końca. 

Bezpieczeństwo

To słowo klucz zawiera w sobie zarówno wiedzę o przeciwwskazaniach do wykonania zabiegu, zastosowaniu znieczuleń, właściwościach pigmentów, sprzęcie i budowie skóry. Bezpieczeństwo to także sterylność i zachowanie najwyższych standardów higieny podczas wykonywania zabiegu.

Zaawansowane techniki 

We wcześniejszych artykułach pisałam m.in. o mikropigmentacji medycznej – niezwykle wymagającej i trudnej dziedzinie, która zdobywa coraz szersze grono wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Dziś chciałabym przybliżyć proces mikropigmentacji brwi metodą włoskową, przy której potrzebna jest duża wiedza i sprawność manualna, aby efekt do złudzenia przypominał naturę.  

Pierwszym czynnikiem determinującym efekt jest... skóra. Przyjrzyjmy się uważnie brwiom klientki. Nietrudno zauważyć, iż tę część twarzy charakteryzuje zróżnicowana grubość skóry, dlatego w jednych partiach potrzebujemy większej liczby powtórzeń dla uzyskania intensywnego efektu, a w innych wystarczy tylko jedno powtórzenie i już osiągamy satysfakcjonujący, równomierny kolor. I tak im bliżej nosa, tym skóra łuku brwi jest twardsza i naturalne włoski są rzadsze, im bardziej na zewnątrz, tym jest cieńsza (szczególnie u osób dojrzałych o suchej, wrażliwej skórze), tak więc nasza praca w tym miejscu musi być subtelniejsza. W tej partii twarzy najczęściej spotykamy się ze skórą normalną. Skóra tłusta i wrażliwa, tzw. gąbczasta, o rozszerzonych porach, stanowi największe wyzwanie i efekt jest najmniej przewidywalny, ale w tym miejscu spotyka się ją najrzadziej. W przypadku wrażliwej skóry przy zbyt agresywnej pigmentacji istnieje zagrożenie, że pigment się rozmyje i utracimy efekt naturalnych włosków lub wtłoczony zbyt głęboko, da efekt plamy zamiast cienkiej linii.

Brak podrażnienia skóry w trakcie i po pigmentacji jest bardzo ważnym czynnikiem. Pojawienie się osocza czy krwi powinno równać się z decyzją o zakończeniu zabiegu lub delikatniejszej pracy. Takie reakcje obronne skóry zwiastują zazwyczaj rozjaśnienie pigmentu w procesie wyłuszczenia lub nierównomierny efekt końcowy.

Kąt ustawienia aparatu i głębokość pigmentacji mają duży wpływ na przebieg i subtelność linii. Jeśli chcemy wykonać idealny włos, liner powinien być ustawiony pod kątem prostym, jeśli pragniemy intensywniej wtłoczyć pigment – ustawmy go równolegle do pigmentowanej linii. Każde przechylenie linera w skosie lub prostopadle do linii powoduje jej pogrubienie oraz może skutkować utratą kontroli nad głębokością pigmentacji. 

Naturalny efekt

Naturalny włos nigdy nie jest linią prostą – miękkie położenie na łuku stanowi największą trudność w procesie odtworzenia naturalnych brwi. Chcąc stworzyć naturalny efekt cienkiego włosa, polecam korzystanie z jednej igły. Przyglądając się dokładnie brwiom klientki, dostrzeżemy z pewnością, że z przodu włoski są rzadsze, ułożone pionowo, a ku końcowi równomiernie gęstnieją i „kładą się”. Musimy uważać, aby nie były pigmentowane zbyt blisko siebie, ponieważ w naturalnych brwiach zawsze są prześwity skóry. Jeśli położymy pigment w formie cienia lub zbyt blisko umiejscowimy pigmentowane włoski, efekt będzie porównywalny do średnio udanego zabiegu henny albo namalowania brwi kredką lub cieniem… Włoski nie powinny się też krzyżować lub stykać, ponieważ w miejscu złączenia mogą powstać kropki lub plamy. 

Podsumowanie

Panujące obecnie trendy w modzie i urodzie podkreślają wartość wszystkiego, co jest naturalne lub idealnie imituje naturę. Paznokcie, włosy, makijaż długotrwały – wszystko to ma być w zgodzie z naturalnym pięknem kobiety. Zapotrzebowanie klienteli mobilizuje nas, specjalistów, do ciągłego doskonalenia i rozwijania technik, które wymagają coraz większego kunsztu oraz podnoszenia jakości naszych usług. Wychodząc naprzeciw coraz bardziej wymagającym i świadomym klientom, kształcąc się oraz poznając i wprowadzając wszystkie zaawansowane techniki, zdobywamy zaufanie i mamy szansę na bezcenną reklamę, którą wraz z uśmiechem wynosi na zewnątrz każda zadowolona z naszych usług osoba.

Iwona Marciniak

Linergistka z wieloletnim doświadczeniem, właścicielka salonu ART i SPA w Toruniu, szkoleniowiec makijażu trwałego niemieckiej marki Long-Time-Liner®


BEAUTY FORUM is edited by

Health and Beauty
Media Sp. z o.o.

A company of

Hb Logo

Part of

Bofierecosmo

Contact us: ul. Królowej Marysieńki 9/10, 02-954 Warszawa - Tel.: +48 (22) 858 79 55 - Fax: +48 (22) 858 79 53 - info@health-and-beauty.com.pl

BEAUTY FORUM W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do Państwa indywidualnych potrzeb i preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie.. Więcej informacji Zamknij