Koszyk

Wet look

| Autor: Renata A. Godlewska

Z tego artykułu dowiesz się:

•  Czym charakteryzuje się makijaż w stylu WET LOOK?

•  W jakich dziedzinach jest najchętniej stosowany?

•  Czy może tworzyć dzienny look?

•  Jakie techniki pracy warto opanować, oraz jakich produktów i akcesoriów używać?

Trend nie tylko na lato – Wet look to makijaż chętnie i często stosowany w reklamie, ale też obecnie silny trend związany z letnią dzienną stylizacją. Opiera się on w dużej mierze na produktach płynnych – rozświetlających. Można też bawić się jego wariacjami w wersji artystycznej, które odpowiednio doświetlone, tworzą niesamowite wrażenie na fotografiach beauty.

Wersja dzienna

Pierwszym krokiem do uzyskania perfekcyjnego, mokrego makijażu jest intensywne nawilżenie skóry, pielęgnacja jest kluczowa dla doskonałego wizerunku w wersji wet. Odpo­wiednie dla danego rodzaju skóry kosmetyki stosujemy na twarz, szyję, dekolt, okolicę oczu oraz usta. Kolejnym krokiem jest baza rozświetlająca, ponieważ makijaż przeznaczony jest do skóry nieposiadającej niedoskonałości, baza może być rozprowadzona na całej twarzy, szyi oraz na dekolcie. Już na tym etapie zaobserwować można piękny blask skóry. Aby nie zakryć już uzyskanego blasku i nie zatracić faktury skóry, warto dobrać podkład nawilżający o lekkiej formule. Korektor do okolicy oka dobieramy w zależności od potrzeb, rozświetlający lub rozświetlający z lekkim kryciem, który pozwoli zatuszować ewentualne zasinienia, ważne, aby produkt nie był zastygający – te mają raczej suchą formułę, która nie komponuje się z efektem wet look. Korektorem pokrywamy okolicę pod okiem, przeciągając go wzdłuż nosa oraz na całą powiekę. Konturowanie twarzy wykonujemy produktami kremowymi. Bronzer o tej formule prezentuje się na skórze niezwykle naturalnie, jednak warto zwrócić uwagę na to, aby był to kosmetyk nieznacznie ciemniejszy od kolorystyki podkładu, o słonecznym zabarwieniu, a więc o ciepłej tonacji. Nanosimy go miękkimi ruchami, nie pozostawiając graficznych odcięć, tak aby wyglądał subtelnie i naturalnie, jak skóra muśnięta słońcem. Kremowa formuła produktów do konturowania pięknie stapia się z podkładem, dzięki czemu kolory płynnie przenikają się ton w ton. Ponieważ całość makijażu wet look oparta jest na neutralnych odcieniach beżu i delikatnego brązu, warto wydobyć rumieniec, który będzie doskonałym akcentem kolorystycznym. W tym celu dobieramy róż w kremie o soczystym odcieniu i miękko aplikujemy go na policzki, przeciągając delikatnie w linię kości jarzmowych. Doskonałym trikiem scalającym makijaż jest zaaplikowanie różu również na usta, co podbije naturalną czerwień wargową.

Czas na podkręcenie blasku skóry. Kremowy rozświetlacz, może to być również miks kilku rozświetlaczy, w zależności od efektu, który lubimy, nanosimy na szczyty kości policzkowych, na powiekę ruchomą, pod łukiem brwiowym, w wewnętrznym kąciku oczu, na szczycie nosa, na łuk Kupidyna, nie zapominamy również o szyi, dekolcie i ramionach.

Aby makijaż twarzy był trwalszy, na tym etapie można go delikatnie przypudrować, zwłaszcza w strefie T. Najlepszy będzie sypki kosmetyk nie matowy, a delikatnie satynowy. Zapobiegnie przemieszczaniu się makijażu, a jednocześnie nie zniesie tak pieczołowicie budowanego blasku na skórze. Aby makijaż w bocznych partiach twarzy również był odporny na ścieranie, można wzmocnić wcześniejsze konturowanie twarzy lekkim bronzerem, najlepiej o wypiekanej formule – dzięki czemu nie przesadzimy z jego ilością. Ten sam bronzer może być użyty jako cień modelujący w załamaniu powieki górnej oraz dla zaznaczenia powieki dolnej. Aby zintensyfikować blask na powiece ruchomej można sięgnąć po perłowe cienie w kremie lub w kredce, które są bardzo łatwe w aplikacji i, co ważne, zastygają na powiekach, zapobiegając zwarzeniu się makijażu. Linię wodną powieki dolnej warto rozświetlić klasyczną beżową lub nieco bardziej śmiałą wodoodporną złotą lub srebrną kredką. Rzęsy przy makijażu wet powinny być wytuszowane wodoodpornym tuszem, ponieważ kremowe formuły zastosowane na oku i w jego okolicy mogą sprawiać, że klasyczny tusz będzie się odbijał na skórze, zmniejszając komfort użytkowania oraz wpływając na jego trwałość. Brwi, jeśli są naturalnie gęste, wystarczy zaznaczyć i utrwalić żelem, który sprawi, że również będą lekko połyskiwały w świetle. Jeśli jednak wymagają one korekty, to najlepiej sprawdzi się wodoodporna kredka, którą nadamy im kształt oraz zagęścimy, jeśli jest taka potrzeba.Aby usta lśniły, wystarczy pociągnąć je bezbarwnym błyszczykiem. Finalnie, aby scalić całość makijażu, można użyć rozświetlającej mgiełki.


Wersja glamour

W wersji wieczorowej, tak samo jak w dziennej, zaczynamy od nawilżenia skóry twarzy, szyi, dekoltu, okolicy oczu i ust, wybierając lekkie produkty, które szybko się wchłoną. Kolejnym etapem jest baza rozświetlająca aplikowana pod makijaż na całą twarz, szyję oraz dekolt. Aby wyrównać koloryt skóry aplikujemy podkład nawilżający, który nie przesłoni blasku bazy oraz faktury skóry. W kolejnym etapie warto wykonać konturowanie twarzy kremowymi kosmetykami do modelarzu, tak aby skorygować i uplastycznić owal twarzy i poszczególne jej detale. Aby makijaż nienaruszony przetrwał długie godziny, skórę należy przypudrować pudrem transparentnym, najlepiej satynowym, aby nie wprowadzić zbyt dużej dawki matu. Jeśli skóra ma tendencję do wyświecania, wówczas strefę T można przypudrować pudrem matującym, a jego nadmiar usunąć pędzlem pokrytym pudrem satynowym, który aplikujemy również na pozostałe części twarzy. Po przypudrowaniu kontynuujemy konturowanie produktami suchymi, aby wydobyć trójwymiar twarzy oraz rozświetlić pożądane okolice. Warto jednak pamiętać, aby zastosowane kosmetyki nakładać cienkimi warstwami, co pozwoli uniknąć pudrowego efektu na twarzy.

Makijaż wieczorowy to poza piękną skórą mocniej podkreślone oko. Nie ma tu żadnych ram, które wyznaczałyby, jaką techniką wykonać makijaż oka, aby pasował on do wet looku. Technikę najlepiej dobrać do kształtu i budowy oka, a kolorystykę do typu urody, dopasowując całość do okazji, na jaką kreujemy wizerunek, oraz stylizacji będącej elementem dopełniającym całości. Kluczowym elementem w makijażu oka jest jednak blask, który w wersji wieczorowej doskonale prezentuje się w oprawie lśniących pigmentów lub cieni foliowych, które zaaplikowane na dobrej jakości bazę, dają pożądany mokry efekt. Całość spajają rzęsy, a w zasadzie kępki rzęs, które najciekawiej dla podkreślenia wet looku wyglądają, jeśli nie są zaaplikowane w formie wachlarza, a lekko postrzępione, w dużej objętości. Efekt ten można uzyskać aplikując kępki średniej długości na całej linii rzęs, a następnie stopniując średnie z długimi na dwóch trzecich długości. Można również sięgnąć po kilka kolorowych kępek, które dodatkowo uatrakcyjnią wizerunek. Look dopełniamy perfekcyjnymi brwiami i szklistymi lub winylowymi ustami w kolorze nude. Pod koniec makijażu możemy jeszcze dodatkowo wzmocnić rozświetlenie skóry twarzy i dekoltu, jeśli jest taka potrzeba, oraz rozświetlamy skórę ciała w odsłoniętych obszarach. Jeśli zależy nam na trwałości, to obowiązkowym etapem jest fikser. Możemy użyć mgiełki klasycznej albo rozświetlającej lub fiksera przeznaczonego do utrwalania kamuflażu, który dodatkowo nadaje skórze blasku.


Wersja fashion & beauty

Wet look w makijażu fotograficznym ma kilka odsłon. Pierwsza i podstawowa wersja to make-up no make-up, wykonywana przede wszystkim do sesji zdjęciowych reklamujących produkty do pielęgnacji twarzy i ciała. Makijaż taki nie wymaga utrwalenia, wizażysta obecny na planie zdjęciowym dba o to, aby w razie potrzeby korygować efekt, tak aby makijaż był wciąż perfekcyjny. Przy takiej sesji pracuje się na produktach tłustych i kremowych, pomijając całkowicie fazę suchą makijażu, co daje w obiektywie kamery lub aparatu niesamowicie naturalny efekt świeżości skóry. Kolejna wersja to makijaż glow, tu również zależy nam na efekcie mokrej skóry, wzbogaconym jednak o makijaż upiększający – glamour. Z uwagi na fakt pracy na planie zdjęciowym, podczas której nie oczekuje się trwałości makijażu, ale również szczególnych wymagań lamp błyskowych, bardzo często w tym rodzaju makijażu pracuje się warstwowo. Aplikując na twarz zarówno produkty tłuste, kremowe, jak i suche, rozświetlające, tak aby blask skóry był doskonale wydobyty i widoczny na zdjęciach.

Mokry makijaż może też być niesamowitym polem do kreacji artystycznej. Wówczas zastosowanie znajdują nie tylko produkty do makijażu. Efekt mokrych powiek najłatwiej jest uzyskać aplikując na gotowy makijaż gęsty, bezbarwny błyszczyk. Na rzęsy, brwi oraz skórę można nanieść krople rosy, zamiast wody stosując glicerynę. Natomiast gładką, nieskazitelną taflę lustra na skórze pozwala uzyskać zaaplikowanie na nią warstwy żelatyny. W tym rodzaju makijażu zarówno końcowy efekt, jak i zastosowanie produktów determinuje wyobraźnia całej ekipy pracującej nad konkretnym zdjęciem.¨

Renata_A._Godlewska

Renata A. Godlewska

Wykładowca AM w Płocku oraz WSIiZ w Warszawie. Psycholog społeczny. Dyplomowany Mistrz Wizażu. Mistrzyni Polski i finalistka Mistrzostw Świata w makijażu profesjonalnym. Juror mistrzostw makijażu. Członek komisji egzaminacyjnej w zawodzie wizażysta/ stylista. Współtwórca magazynu „MAKE- -UP trendy”. Prelegentka oraz autorka monografii „Praktyczna kosmetologia krok po kroku. MAKIJAŻ MEDYCZNY”. Laureatka konkursu BEAUTY FORUM Award Poland 2021 w kategorii Osobowość roku – MAKE-UP EXPERT.